Ara

EĞİTİM FAKÜLTESİ

Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerimizin TÜBİTAK 2209-A Projesi Desteklenmeye Layık Bulundu..

25.03.2024 07:55

TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2023 Yılı 2. Dönem Çağrısı’nda Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı’ndan iki öğrencimizin projesi desteklenmeye layık bulundu. Danışmanlığını Doç. Dr. Ayça KARTAL’ın yaptığı Sınıf Öğretmenliği 2. Sınıf Öğrencisi Fatime Yener’in “Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Karbon Ayak İzine Farkındalıklarının Drama Etkinlikleri İle Geliştirilmesi” başlıklı çalışması ile sınıf öğretmenliği 4. Sınıf öğrencisi Sefa ASLAN’ın “Web 2.0 Aracıyla Doğal Afetler: İlkokul Öğrencileri İçin Artsteps İle Sanal Sergi Yolculuğu” başlıklı çalışması destekleniyor.

Fatime Yener’in “Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Karbon Ayak İzine Farkındalıklarının Drama Etkinlikleri İle Geliştirilmesi” başlıklı çalışmasında karbon ayak izi çalışmaları ile ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin drama yöntemi ile iklim krizine yönelik farkındalıklarının değerlendirilmesi hedeflenmektedir. Sefa ASLAN’ın “Web 2.0 Aracıyla Doğal Afetler: İlkokul Öğrencileri İçin Artsteps İle Sanal Sergi Yolculuğu” başlıklı çalışmasında Web 2.0 aracı Artsteps aracılığı ile Türkiye’de ilk üç sırada görülme sıklığı olan doğal afetlere (deprem, heyelan ve sel/su baskını) yönelik sanal bir sergi ve müze tasarlanması amaçlanmaktadır. Bu sayede, öğrencilerin doğal afetlerin etkilerini anlamalarını sağlayarak acil durum yönetimi ve çevre bilinci konularında farkındalıklarını artırmak hedeflenmektedir. Fatime YENER, drama etkinlikleri ile Muş ilinde bulunan ilkokullarda karbon ayak izi çalışmaları ile ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin drama yöntemi ile iklim krizine yönelik çalışmalar yürütecektir. Sefa ASLAN, ilkokul öğrencilerine Artstep uygulaması ile online müze oluşturarak doğal afetlerin etkilerini anlamalarını sağlayacak, acil durum yönetimi ve çevre bilinci konularında farkındalıklarını arttıracaktır.