Ara

EĞİTİM FAKÜLTESİ

Fakültemiz Tarafından Düzenlenen Maarif Sohbetleri kapsamında “Eğitimde Dönüşüm, AGS ve Öğretmenlik Kimliği” Söyleşisi Gerçekleştirildi

30.04.2026 00:02

Fakültemiz tarafından düzenlenen Maarif Sohbetleri kapsamında “Eğitimde Dönüşüm, AGS ve Öğretmenlik Kimliği” başlıklı söyleşi, İl Millî Eğitim Müdürü Abdulkadir Altay’ın katılımıyla, akademisyenlerimiz ve öğretmen adaylarının yoğun ilgisi eşliğinde gerçekleştirildi. Eğitim alanındaki güncel gelişmelerin, öğretmenlik mesleğinin dönüşümünün ve geleceğe yönelik beklentilerin ele alındığı program, katılımcılara önemli perspektifler sundu.

Söyleşide, eğitim sisteminde yaşanan yapısal dönüşümler, öğretmenlik kimliğinin değişen rolü, yapay zekâ ve dijitalleşmenin eğitim süreçlerine etkisi ile Akademi Giriş Sınavı (AGS) süreci kapsamlı şekilde değerlendirildi. Ayrıca yeni nesil öğrencilerle etkili iletişim, sınıf yönetimi, veli ilişkileri, akran zorbalığıyla mücadele ve güvenli okul iklimi gibi sahaya dönük başlıklar da ele alınarak öğretmen adaylarının mesleki gelişimine katkı sağlandı.

Programın moderatörlüğünü Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Veysel Emir Eke üstlenirken; söyleşiye Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Selçuk Sağır, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Esin Kaya ile Genel Sekreter Doç. Dr. Salih Gülen de katılım sağladı.

Program sonunda, katkılarından dolayı İl Millî Eğitim Müdürü Abdulkadir Altay’a teşekkür belgesi, Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Selçuk Sağır tarafından takdim edildi.

Söyleşi, katılımcıların soruları ve etkileşimli değerlendirmelerle zenginleşirken; öğretmen adaylarına mesleki yolculuklarında rehberlik edecek önemli kazanımlar sundu. Eğitimde dönüşümün çok boyutlu yapısına ışık tutan program, katılımcıların yoğun ilgisi ve memnuniyetiyle sona erdi.