Ara

EĞİTİM FAKÜLTESİ

Üniversitemizin ve Eğitim Fakültemizin İlk TÜBİTAK-1001 Projesi Kabul Edildi!

02.01.2023 14:47

Eğitim Fakültesi’nin “Okul Öncesi Dönem Çocukları için Aile Katılımlı Multidisipliner Doğal Afet Okuryazarlığı Eğitim Modülünün Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi” isimli TÜBİTAK 1001 projesi kabul edildi. 2024-2025 eğitim öğretim döneminin bahar yarıyılında gerçekleştirilmesi planlanan çalışmalar, MEB’e göre TRB2 eğitim bölgesindeki illerde (Muş, Van, Bitlis ve Hakkâri) saha çalışmaları ile yürütülecektir. "1001-Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı” kapsamında 2022 yılı 2. döneminde Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB)’na önerilen projelerin bilimsel değerlendirmeleri 28 Aralık 2022’de açıklandı. Bu projenin amacı okul öncesi dönemde verilebilecek afet eğitimleri için bir kavramsal çerçeve oluşturmak ve bu kapsamda doğal afetlerle ilgili eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi, doğal afet okuryazarlığı becerilerinin arttırılması, başta öğretmenlere ardından çocuklara ilişkin aile katılımlı eğitim modülünün tasarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesidir. Bu proje ile okul öncesi eğitimi katılımcılarına (öğretmenler-çocuklar) yönelik olarak; teknolojik olanaklar (artırılmış gerçeklik, dijital araçlar-yazılımlar, simülasyonlar vb. entegrasyonlar) kullanılarak geçmiş olayların hatırlatılması, senaryo canlandırma (drama, dramatik oyunlar, teatral etkinlikler, kuklalar, gölge oyunları vb. sanatsal uygulamalar) ve farklı multidisipliner bilimsel yaklaşımlar (STEM, STEM+A, STEM-D vb.) bütüncül bir şekilde kullanılacaktır. Ek olarak okul öncesi katılımcı grubundaki çocukların Alpha kuşağı olarak teknolojiyle iç içe olmaları sebebiyle, etkinliklerde teknolojiyi aktif kullanabilecekleri biçimde öğrenme ortamları tasarlanması (artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik, dijital araçlar ve) planlanmaktadır. 2024-2025 eğitim öğretim döneminin bahar yarıyılında gerçekleştirilmesi planlanan çalışmalar, MEB’e göre TRB2 eğitim bölgesindeki illerde (Muş, Van, Bitlis ve Hakkâri) saha çalışmaları ile yürütülecektir. Muş Alparslan Üniversitesi ve Anadolu Üniversitesi ile ortak yürütülecek projenin yürütücülüğünü Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Abdulhamit KARADEMİR üstlenmiştir. Projede araştırmacı olarak Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyelerinden Doç. Dr. Ayça KARTAL, Dr. Öğr. Üyesi Ahmet AYKAN, Dr. Öğr. Üyesi Erdinç ÖCAL, Dr. Öğr. Üyesi Fatih YAMAN, Dr. Öğr. Üyesi Fuat ELKONCA, Dr. Öğr. Üyesi İskender DÖLEK, Dr. Öğr. Üyesi Murat EKİÇİ, Dr. Öğr. Üyesi Sümeyra CEYHAN; Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Ümran ALAN yer almaktadır.